Wednesday, October 11, 2006

hari yang panas bagaikan kayu membara

Seperti biasa, saya bangun selewat saya boleh supaya saya dapat menghadiri class tanpa mengabaikan pelajaran. Perkara pertama saya buat ialah, pergi ke peti sejuk, tuangkan semangkuk susu dengan bijirin jagung saya. Lepas itu, duduk atas kerusi saya dengan mata saya separuh terbuka dan melayari internet untuk mengetahui suasana dan suhu hari. Dengan kekaguman, suhu hari ini , 30 darjah. GILA...

Penukaran suhu dari semalam ke hari in amat drastik. Kebanyakan kawan saya, dengan kebarangkalian 50 peratus mengalami sakit kepala. Kesakitan ini amat mengacaukan apabila saya cuba sedaya upaya untuk mengulangkaji untuk peperiksaan yang akan mula tidak lama lagi. Terasa bingung dengan kesakitan, saya pun tidur untuk melegakan kesakitan. Apabila saya bangun, kesakitan..masih berada di tempat yang sama..celaka...

Cuaca diluar amat melegakan selepas mengulangkaji. Apabila saya berjalan untuk mengambil baju saya di mesin pencuci, saya terhenti dan terharu dengan bunyi angin yang meniup sunyi ke atas pokok yang berhampiran. Matahari pula tidak begitu panas dan silau, rumput dan pokok-pokok renek bergerak mengikut irama angin yang bertiupan. Tanpa menyedari, saya telah berdiri di tempat yang sama selama beberapa minit untuk menghargai cuaca yang indah yang jarang berlaku.

Melainkan cuaca yang panas gila pada masa pagi and tengah hari, suasana di sini amat indah apabila matahari terbit.

5 comments:

Anonymous said...

wtf... u think karangan darjah 5 issit?

Anonymous said...

ahhaha... nice work Joel!

vorac said...

took me sometime to write it down.good malay practice though. hahah thanks

marquis said...

omg!

Hahahaha. Joel your bm seriously suck! LOL!

You seriously made my day man. I'm friggin rofl now :D

Take care man :)

Anonymous said...

i kept on laughing when i read that wahahahahahahahahah!!!!


menghargaii cuaca...wtf

sakit masih tempat yang sama...!@#$%^&*(
damn down wei